torsdag, april 27, 2006

Fynd


Visst är det roligt att fynda?! Man kan ju dessutom göra så många olika typer av fynd. Härom dagen gjorde jag tex fyndet till höger inne i vårt badrum.
Det är inte precis första gången vår stora katt ställt sig på toalocket och rullat av papper från toarullen (det är ju så roligt, och så kan det ju hända att man får lite uppmärksamhet) men det är nog första gången han hållit på så här länge, och med så prydligt resultat..

Ett annat slags fynd har jag gjort på Myrorna. För det överkomliga priset av 43:- fick jag fem garnnystan (42%alpaca, 42 % mohair och 16% nylon). en virknål och ett fint band.

Är lite larvig när det gäller att köpa svårtvättade saker på second hand, men garnet ser fräscht ut och luktar gott (rengöringsmedel? schampo? wonderbaum?) så jag ska nog klara av att sticka med det. Nu är bara frågan vad jag ska använda det till. Förslag?

7 kommentarer:

Kattmamman sa...

Lyllos dig!
Vad säger du om en stor spetstickad sjal kanske? Eller du kanske har tröttnat på att sticka sjalar....

C

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Sticka ett par katt-tassbojor som du kan låsa fast toappappersmarodören med! :-)

Anonym sa...

Sticka ett par katt-tassbojor som du kan låsa fast toappappersmarodören med! :-)

Anonym sa...

Vad avundsjuk jag blir jag hittar aldrig sådana fynd. Jag skulle sticka en sjal av det.

Désirée sa...

Grattis till garnfyndet!

Fröken Fräken sa...

Okej. Valet står alltså mellan en sjal eller tre stycken katt-tass-bojor. ;-) Hur lockade det senare än skulle vara vissa dagar så tror jag ändå det lutar åt en sjal, det funkar liksom oavsett garntjocklek osv. Om masktätheten blir den rätta kan den kanske tom dubblera som fångstnät för katter.