lördag, april 01, 2006

JA! Jag kunde!


Den rosa halsduken är klar!! Jag är mycket nöjd med att jag klarade av spetsstickningen! Mot slutet gick det lättare både att hålla reda på omsl och rm tills osv och att repa upp när jag gjort fel. Jag lär mig!
Ändarna blev kanske inte så snygga, undrar om jag borde maskat av från andra hållet kanske..?

Halsduken vill tyvärr gärna krulla ihop sig på känt slätstickningsmanér. Har fuktat och pressat den ikväll (tack för tips E), och den blev fin då, men efter att jag haft den om halsen en stund så börjar kanterna rulla in sig igen. Kanske ska jag prova att blocka den iaf? Eller lägga den under madrassen och pressa till den i sömnen kanske? ;-) Jag kan ju inget om sådant här, så råd mottages alltid tacksamt!

Idag har jag förresten varit på stickcafé igen. Nice. Har fått en (nej två!) demonstrationer av hur man startar upp ett projekt på strumpstickor. Det såg så otroligt lätt ut när ett proffs gjorde det! Men, kanske vågar jag testa snart, jag måste ju ta mig över den där tröskeln någon gång.

4 kommentarer:

Kattmamman sa...

WOW, den blev ju skitsnygg! Grattis!!!

Ser fram emot att få se dina kommande projekt på strumpstickorna.

Hoppas att vi ses på nån pontanstickning de närmsta veckorna.

Hälsa din bulldozer från mig!

Kram
C

Anonym sa...

HA! Det är ju du!

(ja, okej, jag är kanske liiite efter nu, men jag har varit inne på den här bloggen flera gånger utan att fatta)

Vilken tur att jag gick på stick igår, så jag kunde känna igen dina stickningar!

Sjalen blev otroligt vacker, och jag röstar för blockning. Det är inte svårt att blocka, och väl värt besväret. Kankse ska jag våga prova mig på mönstret?

Nu ska jag gå och känna mig smart...

Anonym sa...

GRATTIS!!! Vilka framgångar!

Anonym sa...

Jättefint ju!
Bra jobbat!