söndag, april 30, 2006

Tapeter och valborgsturné

Äntligen sitter tapeterna på plats i vardagsrummet! Visst blev det en del skavanker, men vi är nöja och glada med att man inte längre hör sången "Höga berg och djupa dalar" inom sig när man tittar på väggarna. Vi är nöjda med färgerna också. Rummet blev helt annorlunda!
För att ni iaf ska få ett hum om vad jag pratar om:
Den gula tapeten med en massa spackel på är den som satt i rummet när vi köpte lägenheten, och den håller här på att täckas över av den bruna fondväggstapeten (av min far som fått blommor i sitt hår).
Längst till vänster är den ljusa beige/kittfärgade tapeten som nu finns på tre väggar.

Vi planerar att köpa nya möbler också, och nu när tapeterna är uppe kan man ju knappast tåla sig alls. Jag vill ha fint och nytt NU! Dagen har alltså ägnats åt en rundtur till flera stycken möbelbutiker. Nu är jag ordentligt trött, och ännu har vi inte hittat något som känns helt klockrent. Det lutar dock åt soffbord osv i valnöt. Ek är också snyggt, men som Simon i Från koja till slott sa en gång "Ek is the new furu". ;-)

Ha en trevlig valborgskväll!

Ps. Tack SNÄLLA pappa och mamma för all hjälp med tapetseringen! Ds.

3 kommentarer:

Désirée sa...

Någon som är perfektionist, eller?

A sa...

Vore jag inte så asocial skulle jag fråga om när man får invigningsfika. Men nu gör jag inte det. Jag har ändå inte tid. Måste sitta på min altan och spana över nejderna (tills häcken växt sig grön, för då ser jag inte nejderna längre, då får jag spana på häcken eller på grannens trädgård istället).

Kattmamman sa...

OOh, snart ska vi också heminreda - i sovrummet. Det ska få en mossgrön färg, nu när sambon har semester. Jag älskar att göra om! Lycka till med möbelletandet!