söndag, april 23, 2006

Söndag

Igår kväll kollade vi på film och jag, som med hjälp av http://www.knittinghelp.com/ och mycket mod hade tagit mig förbi häl-momentet (Wohoo!), passade på att sticka vidare på min socka. Nu är det inte så mycket kvar så jag hoppas hinna klart den senare ikväll.
Idag har jag jobbat lite hemma, slipat lite spackel samt tillverkat detta armband:

(Ja, Ilsefin, visst är det du som inspirerat mig att ta fram tängerna igen!) Det är första gången jag gör en hel kedja själv på det här sättet, med hjälp av smyckestråd och tänger. Det är rätt pilligt, men kul också! Jag är dock lite fundersam på huruvida länkarna kommer hålla ihop. Jag försökte iaf göra ringarna lite ovala så att de inte ska kroka i varandra just där öppningarna är, och hoppas att det hjälper.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vad tjusigt! Vad har du använt för tråd? *nyfiken*

Fröken Fräken sa...

Jag har använt en tråd av märket Beadsmith. Minns inte säkert (och det står inte på), vad den består av, men jag skulle tro att det är försilvrad koppartråd.