torsdag, december 06, 2007

Boktips

Jag kan rekommendera Elizabeth Zimmermanns bok "Knitting without tears" som jag fick på posten härom dagen.
Först blev jag lite besviken, för det är mycket text och få bilder och jag var nog inte så sugen på att läsa en massa om stickning, liksom. Men, nu har jag läst några sidor och kan konstatera att den är full av bra tips, och, framför allt skön humor! I like!

Dagens favoritcitat:

"Really, all you need to become a good knitter are wool, needles, hands, and slightly below-average intelligence. Of course superior intelligence, such as yours and mine, is an advantage."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar var hon har SIN kalender, med den inställningen vill man ju testa den också!

Strumpstickan sa...

Jag har den också och känner igen reaktionen för jag tänkte likadant men så läste jag den och upptäckte hur kul och bra hon skrev!