söndag, december 30, 2007

WIP

Det var lite jobbigt där en stund när mössa och sockor var klara och jag bara hade ett aktivt WIP. Spetsstickning är kul, men inte alltid den mest lämpliga prat- eller filmstickningen.
Nu har jag två nya WIP på gång! En diagonalhalsduk och ett par vantar i tvåtrådigt ullgarn.


Den första får nog följa med på nyårsjippo i morgon. Bara i fall att... Vi ska nämligen ses redan mitt på dagen, och jag kommer känna mig så naken utan en stickning på hela dagen, kvällen, natten.

Och om vi inte syns innan det är dags, så passar jag på nu:

Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År själv lilla fröken!

Eva i Halmstad sa...

Gott Nytt År på dej och tack för jobbet med Kalendern.
Min kalenderloppa har försökt rymma, vet inte om den kommit fram till dej eller om hon tagit någon annan väg i cyberrymden, möjligheterna är många.
Vad jag menar är att jag försökt maila dej min kalenderloppa men inte sett att hon kommit fram,antar att jag har skrivit fel mailadress eller nåt, men jag har ialla fall försökt.
Ha de så gott,
Eva.

Anonym sa...

Eva! Har du skickat till froken1@gmail.com . Konstigt mitt snabel a ser ut :-) Hade också problem första gången, men sedan gick det bra.

Anonym sa...

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig med massor av kul stickning att göra och andra att inspireras av!!!
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som har ett sådant mönster på halsduk... kanske något jag borde lämna till yngsta dottern till ett garn hon fick i julklapp, hm... jag fick inspiration i allafall redan idag ;)

Anonym sa...

Gott Nytt år fröken!!!
Har börjat och fundera vilka UFO:n som skall med till Östergötland.

Anonym sa...

Jeg vil følge dig og din blog, fordi du skabte glæde hos mig ved hjælp af din kalender , i hele December!