söndag, november 18, 2007

Söndagsfrid och söndagsfrisk

Här har vi hunnit med både magsjuka, nattlig påringning av grannen (jo, vi vet att det hörs när man sanerar kräk mitt i natten, men vi ville liksom inte vänta till morgonen) och tillfrisknande.

Och jag har fäst trådarna på dragspelsbaskern. Som jag har gjort fel på. Jag har missat flera "dalar och åsar"!! Insåg det redan innan jag var klar, men eftersom jag tagit av garnet för varje färgbyte ville jag inte repa upp och bröja skarva.. Jag får använda resten av garnet och göra en ny, på rätt sätt, istället.



J ställde upp som modell. Som ni ser saknas liksom "fluffigheten" i den här varianten. Det blev liksom en helt annan mössmodell. Typ badmössa. ;-)

7 kommentarer:

Kristina sa...

usch för kräksjuka. Det är ingen höjdare. Hoppas ni mår bättre nu. Här är det ryggont, men efter tablett coh vila så knakade det fint i ryggen och det onda släppte. Nu blir det helt klart fika.

Anonym sa...

Mössan ser ju jättefin ut . Dessutom ser modellen, med dom vackra ögonen, ut att passa utmärkt i mössan. Stackars er som har kräksjuka, det är man inte avis på. Krya på er!

Anonym sa...

usch för magsjuka!! Hoppas att det är något riktigt snabbt övergående!

Jag tycker att mössan blev fin, även om den inte blev som mönstret beskriver. Den kommer passa fint till din Argosy tycker jag det ser ut som :)

Stickorren sa...

Usch för magsjuka..... men mössan är fin.
Visst är det kul att hitta på nya modeller!

Inger sa...

Aj,aj så det kan gå när man fort vill bli färdig.

Eva i Halmstad sa...

Tycker att mössan blevbra ändå, synd med tråkiga grannar, hoppas dom blir smittade, nä så säjer man inte, fy på dej Eva.
Ha en go vecka på er och hoppas ni får va friska nu, Eva.

Anonym sa...

shit va fin mössa, nu blev jag värsta inspirerad.