onsdag, juli 25, 2007

Det är inte synd om oss

Efter en god natts sömn (ja, och en god förmiddags dito också) har jag så smått återhämtat mig från Ålandsresan.

En kvinna (eller var det en man? Vi är inte riktigt säkra.) pratade med oss i går morse när vi satt på däck och stickade, och hon tyckte det var synd om oss som satt och stickade. Själva var vi överlyckliga över att vi hade våra stickningar. Vad ska man annars ta sig för på en sådan där båt? Det blev en del stickat på turen iaf, och det är jag nöjd med!

Här är båtens trubadur som bytte hattar när han bytte låtar och som underhöll med vitsar och allsång. Jodå, jag sjöng jag också, man har ju som bekant inte roligare än man gör sig, men jag stickade samtidigt. Det var av någon anledning oerhört provocerande för en del gamlingar som tyckte vi borde flytta oss och sticka någon annanstans.
Lite mer show kan ni se här och här.

Efter en sömnlös och svettig natt var det skönt att gå upp på däck och sticka. Någon gång vid halvsjutiden började jag närma mig ett FO.
J:s sockar är klara, men jag tror jag väntar tills han blir äldre med att berätta i vilken miljö de blev färdigställda.
Någon gång efter lunch hade jag avslutat Argosyn också. Nu ska den bara blockas och trådarna fästas. Funderar på vad jag ska göra av min andra härva ombrégarn i samma färg. Matchande vantar? En mössa?
När vi fick kliva på bussen hem var vi lyckliga. Bussen kändes som ett under av renhet efter båten och vi kunde slappna av och sova lite. Sedan stickade jag vidare på min andra sockstickning, den i onlinegarn. Måste frigöra mina 2.5 mm:s strumpstickor innan stickstämman i Dalarna. Där behöver jag dem till en workshop jag ska vara med på. Jag hann tom ett par varv på spadersjalen innan vi var hemma, och fick hjälp av tjejerna att avgöra hur stor jag ska göra den. Nu har jag bestämt att det räcker med en rapport till, eftersom det ska på en ganska bred spetskant också.

Inga kommentarer: