lördag, februari 21, 2009

Lördag

Tack för hjälpen med att välja knappar till koftan. Det får såklart bli de mörkbruna, längst till vänster. Jag var faktiskt själv inne på dem, men nu är jag helt övertygad.
Jag håller också på med ett annat miniprojekt till liten. Ett par (lätt obscena, jag vet) snurrsockor i Kaffe Fassett-restgarn.

De blir verkligen minimala så vi får väl se om de kommer till användning. Kanske är det inte riktigt socksäsong i augusti. :-) Men, å andra sidan, brås barnet det minsta modern så lär ett par tunna sockor sällan sitta fel.

Nu ska vi snart ge oss ut på shoppingtur (jag måååste bla leta nya magvänliga kläder) här. Under tiden kan ni få kika på min orkidé som så snällt blommar om:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu fattar jag inte riktigt.... De mörkbruna knapparna längst till vänster menar du väl :-)
Lycka till med klädinköpet!
Ewa

Anonym sa...

Haha,du fick förslag på dom till vänster, och då väljer du utan tvekan dom till höger, Kärringen mot strömmen eller. Asgarv!!
Gillar dig !! Sockarna kan säker komma till användning i augusti, då är det inte alls säkert att det är så varmt ju. Ha det så bra i butikerna i dag!

Fröken Fräken sa...

Haha! Ojdå. Jag menade ju vänster! Ska genast ändra.

Inger sa...

Sockor behövs nog året om,små baby fötter antar lätt en blålila ton annars.Modellen gör ju att de går att använda länge(och till olika ändamål).

miaring sa...

Oj, tur att du tydligt markerade att det var strumpor som stickades annars hade man lätt kunna tro något annat, jag menar, fodral, både till det ena (I-pods, mobiler) och det andra är ju så populära att sticka nu....hihi

Anonym sa...

Vacker, vacker orkidé!
Och tur att du skrev att det är sockor som är på gång ;-) Ha en fortsatt trevlig helg!/Sommarfröken