söndag, februari 15, 2009

Rensa i röran?

Mannen har just åkt i väg mot Noroland. Jag vaknade med halsont och huvudvärk.

Illa. Jag som skulle rensa lite i klädkammaren idag och sedan ta en uppfriskande promenad i solen.

Nåja. En alvedon senare har jag iaf lyckats röra till ännu mer bland alla prylar i klädkammaren.
Har ni också något sådant där utrymme där man stoppar in allt möjligt bråte som man inte vill ha framme? Det är ju oerhört praktiskt. Ända tills man bestämmer sig för att använda utrymmet till något annat. Vi behöver plats för bebis och bebissaker så klädkammaren måste rensas.

Det är lättare sagt än gjort. Visst kan vi kasta mycket (en låda blandat akrylgarn kommer garanterat ryka!), men en hel del är ju saker som vi faktiskt behöver och som vi alltså måste hitta nya platser för. Jag har iaf lyckats flytta mina tyglådor till en hylla i ett annat rum. I går rensade jag nämligen ur nämnda hylla. Det är som en femtonspel detta. Tur det är några månader kvar tills det ska vara löst!

Nu ska jag nog stänga till dörren om röran och försöka ta en liten, långsam promenad trots allt!

Hoppas ni har en skön helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att dom flesta har skräputrymmen, och saker som är bra- att- ha- utrymmen. Om ni bor i lägenhet kanske ni kan sno någons förråd :-) Det kanske finns någon så sällsynt som inget skräp har.
Krya på dig!

Inger sa...

Röda korset tar gärna emot garn,även akryl.Just nu,eller sen flera veckor försöker jag få fram lite rena ytor(både på golv och bord)i mitt arbetsrum.Det går sakta framåt.

Anonym sa...

Hej!
Skönt att fler har "skräputrymmen"! Vårt katastrofområde finns i källaren! Allt som andra människor har i garage, i förråd, på vindar har vi nere i källaren (bor i radhus). Funderar ibland på dynamit... Eller ett rullband ut genom källarfönstret till en väntande container. Då kan man bara lägga allt skräp på bandet så rullar det ut av sig själv! Man behöver inte ens bära upp det för trappan!!
Ha en bra vecka!/ Sommarfröken

Samtal från min trädgård sa...

allt du inte vill ha vill någon annan ha, så kasta inte utan ge det som tidigare föreslagit bland kommentarerna till Röda Korset eller liknande.