tisdag, februari 17, 2009

Snörvligt

Jag är hemma från jobbet. Feber och attans värk och snörvel. I går orkade jag ingenting mer än att (med mycket möda) ta mig till apoteket för att skaffa panodil. Idag känner jag mig lite bättre och har faktiskt stickat fram- och halskanten på babykoftan.
Jag är så dålig på att montera rätstickade saker, men om jag bara orkar läsa på om tekniken så kanske det blir gjort också. Kanske. ;)

Alltså, jag vet inte, men jag tycker kanske inte koftan blir så där toksnygg precis. Ärmarna verkar så vida tex. De ska visserligen få en kant de också så att de blir lite längre, så då kanske proportionerna iaf ser lite bättre ut. Andra småsaker stör mig också lite, men de beror ju på mig själv. Jag retar mig alltid på att jag stickat lite ojämnt någonstans eller så. Jag får hoppas att jag gillar koftan bättre när den är blockad, monterad och klar. Och innehåller en bebis.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ingen fara med koftan,den ser fin ut. Det är ju bara innehållet som fattas, sedan lär du nog bli nöjd med den.
Ewa

Inger sa...

Garanterat lär du gilla innehållet med vad som helst på.Nu tycker ju jag att koftan ser mycket fin ut.Har också hållt mig hemma idag med förkylning.

Kristina sa...

Usch för sjuka.Tycker koftan ser mycket bra ut. Du vet, allt försvinner i blockningen. KRAM

Stickorren sa...

Vad normal du låter med lite gnäll på att det inte är bra. Jag känner igen det där. Av någon lustig anledning så försvinner ojämnheterna även med tiden.