torsdag, januari 07, 2010

Flygarmössa

Jag har varit sugen på att sticka en Aviatrix(Ravelrylänk) till lilla N ett tag och eftersom jag nu insett att hon kommer växa ur sin vintermössa innan vintern är över så har jag satt igång. Efter lite input från Anna stickade jag provlapp i favoritgarnet och lade sedan upp vad som verkade vara ett rimligt antal maskor.

Jag tycker att den ser ganska liten ut, men jag stickar vidare, för jag har blivit lurad av mitt dåliga ögonmått förr. I värsta fall får jag väl sticka en till. Det känns iaf som en överkomlig stickning tidsmässigt. :-)

3 kommentarer:

Thepas sa...

Hej! Jag stickade ganska nyligen två Aviatrix till min lilla niomånaders son. Den första stickade jag efter den största storleken i mönstret men med något grövre garn och större stickor. Han har ganska litet huvud.

Den första blev i alla fall lite för liten så jag gjorde ett försök till där jag lade till lite maskor. Nu blev mössan istället för stor men används ändå för det är rätt skönt att den går ned så långt både i nacken och pannan. Bilder finns i bloggen.

Det är i alla fall en jättefin mössa och du lyckas säkert bättre än jag.

Anna sa...

Lycka till med mössan! Du använder nästan samma färg på garnet som jag gjorde :-)

Annas garndrömmar sa...

Mössan är jättefin! Jag har också stickat det till min halvåring. Men jag ökade 2 maskor för varje "kil" så att den blev lite större framtill. Tycker den sitter bättre på huvudet då. Lycka till! Ljuvlig färg du valt, förresten :)