lördag, januari 30, 2010

Lördag

Tack för knappkommentarer! Jag har dock ännu inte sytt fast några, för det går liksom inte att bestämma sig. Jag tror jag avvaktar lite grand. (Och hoppas på att det ramlar ner några riktigt fina knappar i huvudet på mig, antar jag. ;-) )

I går kom sambon hem med lite nya Knit Picks-garner som jag beställt. Inte så jättemycket denna gången, men nog för att jag ska kunna sticka en kofta till lilla N och en mössa till mig om jag vill. Och det vill jag.

De vackraste garnerna, det mörkt blålila, och det rödmelerade är inte mina utan ska flytta vidare till goda vännen M. Själv gick jag efter stor beslutsångest (flera dagars grubblande faktiskt) på syrenlila och vitt denna gång.


Ursäkta den dåliga och totalt oarrangerade bilden, men jag har en sovande förkyld lilla N i knät och vill inte väcka henne. Jag fick helt enkelt fota från den position jag har just nu.

Annars stickar jag så sakteliga vidare på sjalen i Drops delight. Det börjar bli tråkigt att plocka upp maskor för varje solfjäder så jag har bestämt mig för att inte göra den så väldigt mycket större. Nu är bara frågan om jag ska tvinga mig själv till att avsluta den innan jag börjar sticka något nytt. Risken finns ju att den blir liggande annars. Men jag är ju såååå sugen på ett mössprojekt i mitt nya cremefärgade Andean silk.

2 kommentarer:

Anna sa...

Mums!!! (Kan man säga så om garn?) Det var riktigt fina nystan det där. Om min man kunde komma hem med något liknande till mig någon gång... Nåja, han hämtar hem choklad iaf. :-)

Sanna T Sköld sa...

Härligt med nya garner. Jag har också beställt från Knit-picks. Åker till USA och hämtar det i februari.