lördag, mars 11, 2006

Valkar på fingarna?

Har stickat spetsmudd nr två ikväll. Det har gått bra! Vet inte om att jag gjort några fel, så jag är otroligt mallig. Stickningen blir fortfarande inte jämn, olika varv gör jag uppenbarligen lite olika hårda. Jag har dock bestämt mig för att det är en övningssak, och således inget att bry sig om i nuläget. :-)

Har lite ont i nacken av mitt stirrande ner på stickningen (tydligen hjälper det inte att jag är våghalsig nog att lyfta blicken då och då under det att jag stickar några räta maskor), men än mer ont i pekfingertopparna. Har stickat lite för hårt ibland, och det gör förstås sitt till, men det kan inte vara hela problemet. Jag måste helt enkelt ha för "ovalkade" fingertoppar ännu.

För visst måste flitiga stickare utveckla valkar typ de "gitarrsträngsvalkar" man får om man övar duktigt på gitarren eller den "blyertspennsvalk" man fick på sidan av långfingret på den tiden man skrev för hand i skolan?

Bild på muddarna kommer så snart jag har sytt ihop dem. Nu är det sängen som hägrar!

2 kommentarer:

A sa...

Jag har för mig att mamma brukade klaga över nån slags valk/blåsa på lillfingrarna, och jag får ont på precis samma ställe...

Anonym sa...

Japp! Man får gott om valkar :)
Höger pekfinger-spets och insidan av höger lillfinger i mitt fall, mycket praktiskt när man stickar för jämnan :)