lördag, april 22, 2006

Fingertoppskänsla

Idag har jag ont i mina pekfingertoppar. Mest i den högra. Det beror dock inte på sticknandet denna gång, utan på flitigt skalpellanvändande. Tapetbubblorna är numera hål. Ett steg närmare ett vackert rum alltså! (Fast detta mellansteg är minst av allt vackert.)

Stickandet går sådär. Påtar vidare med den bruna sjalen, men vet inte riktigt hur stor jag ska göra den. Vet inte om det beror på de små skavanker jag ser på den, eller på att varje varv är så lååångt nu, men den känns bara halvrolig för tillfället.

Sockan repade jag upp hälen på, och stickade om en bit, men har nu stannat där det är dags att plocka upp maskor från hälens sidor. Är lite osäker på hur man ska göra egentligen (jo, jag har sett den här fina videon på tekniken här, så just den biten förstår jag), men jag vet inte riktigt hur jag ska tillämpa det på just mitt sockmönster. Eller så är jag bara feg som inte testar!

Åh, fast nu hittade jag en annan video att studera. Kanske löser det sig iaf!

1 kommentar:

Kattmamman sa...

Åhh, jag älskar de där videorna, bättre instruktioner finns inte. Den hemsidan har löst många problem för mig så du kommer säkert att klura ut det där.

Kram
C