onsdag, april 19, 2006

Hopp om livet

Nu känns det lite bättre. Har fortfarande ont i magen och svårt att äta, men så länge jag slipper kräkas och ha feber så är jag glad! :-)

Magen har alltså slutat bubbla, men tyvärr inte tapeterna. Där har inte skett någon förbättring på flera dagar, och det är nog bara att inse att vi får göra om. Så kan det gå!

Idag har jag fotat lite, så här kommer mohairsjalen:

Och så raggsockorna:

Jag var ganska mallig över mig själv tills jag insåg att jag just nu har en maska för lite, och alltså har förlorat den någonstans på vägen under det att jag minskat hälens maskor. Ska försöka göra om detta. Då kan jag ju passa på att visa hålen som bildats (mellan de maskor jag plockat upp från hälens sidor), är de inte väldigt stora? Jag har försökt att sticka så hårt jag kan, men i och med att raggsocksgarnet är ganska grovt känns det oundvikligt att hålen syns. Jag har tittat på sockor som min (numera ängla-) mormor stickat, men det är svårt att jämföra eftersom hon stickat med tunnare garn.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte sticka sockor, men jag har läst tipsen! Och det är att vrida de där maskorna där det bildas hål. stikca dom i bakre maskbågen å sånt.

Hoppas jag är till nytta.

Gott att du mår bättre, och skit med tapeterna.

kram!

Anonym sa...

Den estniska merinon är det färdiga nystanet på den här bilden. Tunnt och starkt och ganska mjukt. Passar till stickor 3.

Tjohooo, lycka till med sockan nu då!

Kattmamman sa...

Va kul det är att följa dina fram och baksteg ; ). Det är alltför många som bara visar det färdiga resultatet. Ingen är ju perfekt, du vet....

Anonym sa...

När jag får hål på hälen så brukar jag sy några osynliga stygn på baksidan.