tisdag, april 11, 2006

Sol!


Vilket underbart väder det varit idag! I egenskap av förste slipare har jag dessutom varit ledig från vardagsrumsprojektet. Eftersom jag slipade första lagret igår och spacklaren varit på sitt (andra) arbete i dag fanns det helt enkelt inget jag kunde göra. (Eller, det var iaf vad jag intalade mig.) Alltså kunde jag spendera lite tid på balkongen, ätandes frukt i den sköna vårsolen.
Har stickat några varv på den bruna sjalen också, vilket kändes välbehövligt efter gårdagens bedrövelse. Nu är jag nog snart ikapp det jag repade upp då.

Hm. Jag borde veta bättre än att lyfta på rumpan när jag lagt en dyna i stolen. Men, vek och lättcharmad som jag är lät jag den numera trattbefriade katten ligga kvar, och satte mig själv i den andra stolen. Måste säga att utsikten börjar arta sig. Det är verkligen vår! (jämför med tidigare foto)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack! Ja jag är mycket nöjd.

Så din kisse har också haft strut?

Jag har bara dammråttor. De har parat sej och vill nu ta över hemmet. Tänkte lura dom i helgen genom att vädra ordentligt, de brukar vilja gå ut då. Sen stänger vi dörrn. Hehe.

Anonym sa...

Vad lyxigt!
Ses i em!