tisdag, april 03, 2007

Liv och lov

Jag är fröken så jag har påsklov. Jag är också student, så jag måste ta mig samman och försöka skriva lite när jag har paus från jobbet. Det är nämligen dags att lämna in paper på ett antal böcker på den andra kursen snart.

Jag har inte kommit så långt, men jag börjar änså inse att problemet den här gången kommer vara att begränsa sig, och bara plocka ut några små guldkorn från böckerna att skriva om.
Det är rätt svårt i fallet "Praktiskt vägledning i kommunikation för lärare i förskola och skola." eftersom hela boken är en guldklimp. Rekommenderas.

Fastän jag alltså gillar litteraturen i den här kursen så har jag svårt att skriva. Så jag måste belöna mig när jag fått något gjort. Nyss belönade jag mig med att avsluta sockan:

Jag bara ÄLSKAR den här videon. Knit, purl, purl, knit. Knit, purl, purl, knit. Knit, purl, purl, knit.

2 kommentarer:

Bibblostick sa...

Å vilken bra video! Tack för tipset!

Stick-kine sa...

Jättekul video och lärorik! Nu kan man sy ihop med stickorna kvar i maskorna, lättare än när de är utdragna!