lördag, april 07, 2007

WIP, kras och frog!

Det blev faktiskt en del tid för stickning igår, dels på kökssoffan i föräldrahemmet, dels i baksätet på föräldrabilen. Det första är att rekommendera iaf så länge föräldrabilen körs på små krokiga vägar.

Den uppmärksamme ser att det finns en katt bland hermelinerna på bilden ovan. För jo, visst har det hänt igen:Den här gången är jag dock säker på att det inte beror på mitt handhavande. Jag tog inte i alls. Plötsligt var en sticka av på mitten ändå. Min slutsats får nog bli att ebenholtz inte är det ultimata materialet för tunna stickor. Sköna i handen, glatta mot garnet, vackra att se på, men tyvärr inte tillräckligt flexibla. Vad har ni andra för erfarenheter?

Igår gav jag också upp på min bruna lingarnshalsduk och froggade den. Det blev för jobbigt att sitta och sticka spetsstickning efter diagram när mönstret ändå inte syntes så tydligt. Jag kan lika gärna bara göra några omslag här och var, eller sticka den helt rät och släppa maskor på slutet istället.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Usch vad trist med sticka som är av igen! Har faktiskt inte upplevt det ännu. Har ett par 2,5 men i rosenträ och de verkar hålla. De är ju lite mera flexibla än ebenholtz.

Anonym sa...

Jag har en känsla av att ebenholz är hårdare, men kanske är rosenträ´t segare? båda mina kit är iaf flitigt använda och båda håller fortfarande.

Sen undrar jag vilket mönster som inte syntes i lingarnet, JAG har sett nånting där iaf! ;-)

Anonym sa...

"flitigt", jaja, det är ju relativt, men jag har ju gjort annat än strumpor med dom, sas! ;.)