fredag, april 06, 2007

Påsk och så

Igår provade jag på ett nytt stickkoncept, nämligen sjukhusstickning. Var och hälsade på en god vän en stund på eftermiddagen. Ljudnivån, ljuset och sällskapet får högsta betyg. Enda minuset får sägas vara att inte tillfälliga gäster kan trycka på larmknappen och beställa te när de blir fikasugna. Ja, och så självklart att jag hellre skulle önska att min vän fick vara hemma i sin egen soffa och sticka och MÅ BRA!


Nu far jag iväg till mina föräldrar för lite släkttjosan och äggätning ett par dagar. Stickväskan är förstås packad, så jag hoppas hinna lite stickning också.



Önskar er en GLAD PÅSK!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag instämmer i allt ang sjukhusstickningen. Fast vi provade ju aldrig det där med att beställa te heller... ;-)))

Hoppas du hinner sticka mycket nu då, jag tog med min spetsstickning för att visa syrran, jag har ju fått garnet av henne. Jag tror hon blev impad! ;-) Det ska hon bli, tycker jag.
Tja, sen blev det ju några rapporter ytterligare till hockeyn. Trist resultat bara.

ät mycket godis! Kram!