måndag, april 02, 2007

Utflykt

Igår kom en glad patrull fullastad med stickpåsar, pulkor och tefat (sådana man åker på alltså)och ringde på dörren. "Vill du åka med oss ner till Garnhärvan?" Det är klart jag ville, så även om jag var något förbryllad över de där pulkorna, ryckte jag tag i min stickpåse och följde med.


Efter att pulka och tefat lämnats i garaget för sommarförvaring (Ah! Ett vårtecken till!) for vi alltså iväg till vår vän och möttes där av sådana här vackra syner:


Fast, nu går jag ju händelsena i förväg. Allra först möttes vi faktiskt av en annan vacker syn, goda vännen D och hennes kompis, på besök från Spanien, som satt ute i solen och stickade. Synd att min spanska är obefintlig ( Hola fresa! ;-)) och min engelska är knackig, men kul att träffas är det ju ändå! Och den här sockan känner man ju igen:
(Yes Lia, I was sneaking around with my camera when you where upstairs busy spending all your savings... )

2 kommentarer:

Inger sa...

Visst är det härliga hyllor hon har.

Anonym sa...

Jag ville ha men kunde inte välha. För fler sockor ska det bli.

TV/buss-stickningen klar. 2 rapporter på spetsen. Nöjd med utflykten stickmässigt! ;-))) Jobbmässigt var det fantastiskt!