tisdag, juni 19, 2007

Sticklov

Jag har sticklov och det är så härligt!

Sov ut i morse och låg och drog mig en lång stund. Efter långsam frukost och en del stick-surfande tog jag så cykeln ner till stan och mötte en god vän på café.

Stickade lite på Argosyn och en hel del på senaste sockan. När det var dags för hälen provade jag ben-röret och blev tveksam till om det var lagom till mottagaren. När jag kom hem kunde jag konstatera att det blivit för tight trots väl tilltaget maskantal. Har stickat ett par sockar i samma garn tidigare men hade inte räknat med att det skulle skilja så mycket mellan 1rm1am-resår och 2rm2am-resår som det gjorde.

Nåja. Nu har jag repat upp röret och börjat sticka 2rm2am istället. Till vintern ska väl gossen ha ett par passande sockor iaf!

3 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilken matchad bild! :) Garnet ser jättefint ut och drycken ser väldigt god ut.

Anonym sa...

Mmmm, jag är både "varm" och varm ännu av dagens stickstund! Tack!

*dammar av det gamla mantrat*
Alla maskor förtjänar att få stickas två gånger!!

Anonym sa...

Åååh.. ser jättehärligt ut!!
Ska bli spännande att se din Argosy växa!