onsdag, augusti 08, 2007

Finished objects






Argosyn är blockad och klar.

Jag tycker om hur garnet långsamt ändrar färg över hela halsduken. Mönstret var roligt, och halsduken kul att sticka.




B:s sockor blev klara under stickstämman. De ser lite knasiga ut med så långsmal fot-del, men förhoppningsvis sitter de bra när de väl kommer på.
B:s lillasyster måste förstås också få något stickat från sin faster. I dag träffade jag några vänner för lunch på stan, och då blev hennes mössa klar.
Hade inget mönster till garnet så jag läste några olika möss-mönster och impoviserade fram detta. Garnet var jättehärligt att sticka i. När jag började på mössan härom kvällen så ville jag inte gå och lägga mig sen...

2 kommentarer:

Kristina sa...

Ursnygga saker. Mössan blev så himla bra. Den gröna blev klar ikväll. Blir present till en 1 månads bebis på lördag. Tack för idag!

Anonym sa...

Finfina prylar hela vägen, sockorna ser inte alls knasiga ut!?

Nu har jag suktat på det där rosa garnet flera gånger, nästa gång köper jag nog, om jag bara kan bestämma mej för vad det ska bli. ;-)
Kom ju hem med lite annat igår, så det finns ju att ta av!

Har precis fått ett FO så jag tror jag får lägga upp till nånting i Skimmer nu!