tisdag, augusti 14, 2007

Verkligheten knackar på

Hemma efter andra arbetsdagen och jag är helt yr i huvudet. Plötsligt ska ju lärarhjärnan kopplas in, och aktiveras. Scheman ska läggas, läsåret planeras, läroböcker hittas, nya ämnesområden läsas in - ja och så ska det konfereras och kompetensinventeras och lyssnas på föreläsningar. Och när jag kom hem så låg kursinformation och litteraturlistor för höstens kurser och väntade på hallmattan.

Nästa vecka börjar barnen skolan och undertecknad börjar kurs och då vill man helst att den här yrseln ska ha avtagit..

Nåja. Jag har iaf stickat tre varv på spindelvävssjalen på rasten. Personalrummets soffa är trång så mina kollegor var nog glada över att jag använde Denisestickorna.

Spindelvävssstickningen får nu bo på jobbet. Räta maskor klarar även en yr hjärna av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår verkligen att det blir lite snurrigt när allt drar igång samtidigt. Hoppas att det snart lugnar ner sig och att yrseln går över.

Tänker på dig!

Kram!

Anonym sa...

Ett gott tecken är att du iaf tar fram din stickning och visar de andra vem du är! ;-)

Lycka till med allt, snart är det rutinerad vardag!

kram!