måndag, november 05, 2007

Slutrapport från sticklovet

Via Ilsefins kommentar på bloggen (och därefter sms från E) fick jag ju tips om en garnaffär i Henån. Tyvärr var den stängd när vi kom förbi så jag nöjde mig med att fota själva huset. Hade jag haft en tanke på att kolla upp möjligheter till garnshopping i förväg (hur kan man missa det??) så hade jag hittat Stickboas hemsida här.



Vi hade väldigt trevlig utsikt från köksbordet i stugan! Tänk att få sitta ute på det där berget och sticka och titta på solnedgången en sommarkväll..
På hemvägen stickade jag så länge det fanns någon form av ledljus. Tyvärr blev det mörkt alldeles för fort, men med en så pass enkel stickning som denna, min nya stickasjal, så klarade jag iaf att sticka mig igenom skymningen utan problem.
Och så här långt har jag hunnit på min stolthet, sockan i egenfärgat självrandande garn:
Sällan har en socka luktat så gott som denna... ;-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad fin den är! Verkar som om det är värt allt pyssel trots allt!

Anonym sa...

Åh! Vad snyggt det blir! Häftigt att ha gjort eget självrandande sockgarn!

Anonym sa...

Bra jobbat. Jag har haft annat för mej och inte kommit igång med nåt rör.

Trevligt med en filtstickerksa i familjen!

Och - jag har mailat en beställning på mer blått å grönt nu!!!

Anonym sa...

Wow vilken läcker socka! Fassett, Fabel och Opal, släng er i väggen lixom!
Synd det inte finns doft-Internet.. är ju nyfiken på hur den luktar! *sniff sniff*

Malin sa...

Vilken socka!!! Supersnygg!

Anonym sa...

Snyggare socka har jag inte skådat. Superhärlig! Avis måste jag erkänna.

Linda sa...

Jättehärliga färger!! Skulle gärna haft en sån härlig härva liggande bredvid mig i soffan.... I väntan på att hamna på stickor.. (såg härvorna i tidigare inlägg)

Godis!!