fredag, juni 20, 2008

FO

Resan till Köping gav mig några timmars bra bilstickning, så sockorna i Kaffe Fassett-garn blev nästan klara och kunde avslutas hemma på kvällen. Det är mina första sockor stickade med Magic Loop-metoden. Smidigt att slippa byta grepp om stickorna så ofta som när man använder strumpstickor. Å andra sidan måste man göra en någon längre paus när man väl ska byta grepp eftersom man ska dra igenom rundstickans tråd genom maskorna då. Jag vet egentligen inte om tidsvinsten är så jättestor, särskilt inte som jag valde att sticka hälen med hjälp av extra strumpstickor, men jag tyckte att jag var lite mer avslappnad i händerna med rundstickan och det är ju skönt. Jag stickade lösare än vanligt och fick gå ner fyra maskor på uppläggningsvarvet för att få ungefär samma storlek.

Glad midsommar på er!
Glöm inte att skölja jordgubbarna!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sen jag började med Magic Loop stickar jag aldrig med strumpstickor, inte heller vid hälen. Det där uppehållet när man drar stickan går smidigare och smidigare med tiden tycker jag. Nu tänker jag inte ens på det.

Anonym sa...

Glömde säga Glad Midsommar! Med många jordgubbar!

Anonym sa...

Vika jättefina strumpor du stickat. Glad midsommar på dig också! Gubbarn sköljer jag väl, som tur är.