söndag, juni 08, 2008

Varma dagar

Jag har ju varit och badat två dagar i rad nu. Helt underbart att sitta och sticka och lyssna på vågorna som kluckar mot berghällen. Vattnet var dessutom riktigt varmt så man kunde simma omkring länge om man ville!

Sitter man en längre stund i solen och stickar händer roliga saker med solbrännan. Iaf med min. Jag får randig mage eftersom jag ju inte ligger platt på rygg och stickar, utan sitter med magvecken ihopskrynklade (Jaja, valkar, jag vet, men magveck låter väl trevligare?). Jag har dessutom ett ganska kritvitt parti mitt fram på den annars ganska röda halsen. Hakan skuggar tydligen väldigt effektivt när jag tittar ner på stickning och mönster.

I fredags iakttog Leftknitt en annan kul stickbränne-effekt i sina armveck. Där syntes det tydligt att hon suttit med armarna lätt böjda. Hihi.

Idag skiner solen igen, men jag tänkte jag skulle hitta på något annat och satte igång bullbak här hemma.
Kanelbullar förstås! Även om jag gillar kardemummabullar lika mycket. Det är favoriten sedan jag var liten. Och, ett tjockt lager kardemumma eller kanel ska det vara..

Med sambon inom rimligt räckhåll (i stan) vågade jag packa upp nya sängramen. Om jag inte skulle klara att bära/hålla/skruva själva så kan vi ju hjälpas åt ikväll. Och attans... ena gavelstolpen hade fula märken i oljebetsen.

Så efter att ha flyttat på ett par sängbottnar som var i vägen har jag nu ägnat en halvtimme åt att försöka återställa kartongen som sängramen kom i och packa ner delarna igen, så vi kan åka och byta den. Det börjar bli tröttsamt att släpa sängdelar som i ett 15-spel här hemma... Och VARMT. Jag är helt överhettad. Men med bullar på jäsning vill jag inte sätta korsdrag heller. Börjar ångra att jag inte packade badkläderna och for från stan idag också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mums, goda kanelbullar på nästa badresa. Det är inte fy skam vill jag lova.

Inger sa...

Här borde också bakas kanelbullar,får se om jag orkar med det.

Anonym sa...

Jag ska önska mej en påse när jag fyller år tror jag! ;-)

Trist med sängramen. Och crazy med stickbränna.

;-)