måndag, juni 16, 2008

Måndag

Tack för snälla kommentarer om koftan. Jag kommer alldeles säkert använda den, även om knäppningen glipar. Den är varm och go, och jag gillar som sagt färgen.

Jag har fått en hel del Gotlandstips bla från Stickorren och via Sannas blogg. Vi kommer säkert inte hinna hälften, men vad gör väl det?! Bara jag får ta en tur till Huskroken eller Gotlands spinneri eller kanske Yllet så ska jag nog med gott mod hänga med på några av dessa också.
Måste absolut planera en ny resestickning också. Risken är att den pågående sockan kommer bli klar alltför snabbt, och jag måste ha något mer än bara sjalen på g då.Jag har förresten bytt ut rundstickan i sjalstickningen mot en Addi lace. Mmm, nu känns skönt att sticka på den. Härligt!!

Synd att det är småruggigt ute, för på balkongen, där jag alltså inte sitter, blommar det fortfarande så fint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbart blommande balkong du har.Är det petunior? Det fina vädret kommer nog snart, så du kan sitta där och njuta av dina blommor.