måndag, oktober 20, 2008

Inte bara tänd-stickor kan hålla upp ögonlocken!

I dag har vi haft studiedag, och jag har haft förmånen att delta i förskolebiennalen i Norrköping.
Det var intressant och trevligt på många vis, men det blev verkligen en heldag och förkyld som jag är känner jag mig rejält trött nu. Hoppas jag kan sova och få ny energi tills i morgon!

I går kväll lade jag upp till en vante, och stickade resåren. Ååå, det var verkligen ett skönt garn att sticka med, och resultatet känns mycket gosigt! Jag förstår nu vad Ilsefin har pratat om!


I morse tryckte jag ner stickningen i ryggsäcken bara som en säkerhetsåtgärd. Tänk om jag skulle få en halvtimme över på lunchen tex! Det fick jag nu inte, men stickningen kom väl till pass under en storföreläsning. Jag såg många kollegor som kämpade med ögonlocken (vi är inte precis vana vid att sitta stilla inomhus en hel förmiddag), men det slapp alltså jag. Jag kunde hålla mig vaken och lyssna och vips var vanten en bra bit längre!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kan man kalla dubbelarbete ! Härligt att du utnyttjar stunderna som finns. Jag trodde ett tag att du hade lånat ut stickorna för att dom skulle hålla ögonlocken öppna.