torsdag, juli 14, 2011

Petrolparty

Lilla N är på god väg över till nästa storlek så när jag hade tid några kvällar tidigare i veckan passade jag på att rita ett nytt muddbyxmönster och provsy det. Kan väl konstatera att benmudden blev lite för vid denna gång.  Sist blev benmudden istället lite tight och det har varit lite småbök med att få på strumpor EFTER byxorna osv, så jag överkompenserade nog en aning nu. Jag skulle också kunnat lägga till lite med vidd i själva byxbenen från knät och nedåt för att få till ännu mer pös. Ännu är de lite för stora för lilla N, men växer gör hon ju alltid.
Velouren och mudden kommer från Stoff och stil och jag gillar färgen skarpt (någon som är förvånad), men den känns faktiskt lite höstig/vintrig så det är väl inte så tokigt att byxorna har lite växtmån.

I går kväll framför Morden i midsummer stickade jag klart min Top-Down Shoulder Warmer  (Ravlery-länk).
Nu återstår att fästa trådar och sedan kanske jag ger den en uppsköljning i sidentvålslösning för att se om garnet släpper färg. Garnet är otroligt mjukt, jag tror inte ens det kommer stickas i mina armveck, och färgen är jättefin, men helt omöjlig för mig att fånga på bild.

Förresten, ser ni luktärten som sticker fram på fotot med byxorna? Lilla N och jag sådde dem i våras och nu börjar de första slå ut ute på balkongen. Vilken UNDERBAR doft! Synd att det är lite blåsigt idag bara, det blir inte så mycket balkonghäng då.

Inga kommentarer: