fredag, juli 22, 2011

Svampkit

Jag lever livets glada semesterdagar just nu och oj så fort tiden går då. Nu har jag redan varit ledig i tre veckor. Precis i början av min semester åkte min mamma, lilla N och jag en sväng till Söderköping för att få oss en utflykt och titta lite på båtarna. Ja, titta lite på båtarna och äta glass förstås. Ehum, och kanske bara slinka in lite på Jofotex.
Hem kom jag med (förutom min mor och dotter förstås) en liten bit svamptyg och en mental bild av ett par små bebismuddisar. Maken har vänner som väntar smått i höst och jag ville gärna sy något litet iaf. Jag tycker att mjuka byxor med vikbara muddar är den ultimata bebispresenten, smidiga att sy och förhoppningsvis kommer de till användning och hinner användas iaf några veckor också.

När jag sytt byxorna kom jag på att jag sett en virkad skallra i form av en flugsvamp någonstans och ville göra en sådan också. Efter ett mer eller mindre misslyckat mönsterletande fick jag några tips från vänner och fick så till sist till något som iaf kan likna en flugsvamp. Virkning är inte min starka sida, men jag gillar att det är mycket friare än stickningen. Jag tycker det är mycket lättare att prova, repa upp och ändra under arbets gång när man virkar.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilket fint kit! Svamptyget är underbart och skallran ser jättebra ut. :)

Anonym sa...

Fint och roligt med ett kombinerat kit av både leksak och kläder som matchar!