lördag, oktober 06, 2007

Grodperspektiv

Idag bloggar jag från golvet. Sålde nämligen skrivbordet med den anfallande tangentbordshyllan (den åkte ut av sig själv) häromdagen. Jag kan meddela att detta inte ger en helt nack- och rumpvänlig arbetsställning. Tur då att sambon har stooor lådbil så att vi kunde åka och köpa en ny bänkskiva redan idag. Otroligt praktiskt att kunna stoppa in ett 2,5 m långt paket i bilen! Innan helgen är över hoppas jag alltså att jag kan blogga från en något högre nivå igen.

I går var det stickcafé och det var superskönt efter en lite tuff dag på jobbet. Jag har börjat på en halsduk i Sublimegarnet. Stickar bara enkel resår, 3 rm 3am. Trodde att det skulle bli lite lösare resår än vad det visade sig bli, så halsduken blir smalare än jag tänkte. Har ingen lust att börja om heller, med tanke på ränderna, och att jag alltså tagit av garnet.

Kanske får det bli en barnhalsduk till någon hugad spekulant. Om jag nu kan skiljas från den. Det är såååå skönt och mjukt garn!

2 kommentarer:

Stickorren sa...

Jag tror på många varv runt halsen :-)

Knit-Marie sa...

Du får väl blocka ut den lite?