onsdag, oktober 24, 2007

Ravelry

Jag har stått i kö ett tag, och idag fick jag äntligen en inbjudan om att gå med i Ravelry. Det är ett community för stickning och virkning. Här kan man lägga in alla projekt man håller på med, och alla man gjort klart, med diverse kommentarer om garnåtgång, stickstorlek mm. Man kan också lägga in vad man har för garn i sin stash (inkl. information om var man köpt det osv), vilka böcker man har osv. Dessutom kan man kommunicera med andra genom meddelanden och i forum! Helt enkelt jättebra.

Men. Faktum är att det hela kändes lite överväldigande. Inte orkar jag knappra in hela min stash. Eller alla färdiga projekt. Fast, det kanske går bra om man börjar med att lägga in allt man köper och gör from nu. Ska ge det en chans, för det verkar vara ett kul ställe att hänga på, och det har helt klart en massa bra funktioner! Tex är det ju rätt kul att kunna se hur många som stickar på samma mönster som en själv just nu...

Om man nu hade stickat efter något mönster. Nu ska jag gå och ta några varv på min resårstickade halsduk! ;-)

Inga kommentarer: