torsdag, oktober 04, 2007

Solskenssockar

Solen skiner idag så sockarna åkte på! Har suttit och läst kurslitteratur på balkongen.
Varför är man så dålig på att utnyttja solen och ljuset på hösten? På våren trycker man ju upp sig mot närmsta husvägg så snart solen tittar fram. Jag måste bestämt skärpa mig och njuta lite mer! Om veckan hade flera dagar skulle jag bjuda in till balkongstickning! ;-)

Idag är det ju förresten kanelbullens dag. Jag tycker egentligen att det är lite fånigt med sådana där dagar, men när det handlar om KANEL så är det ju värt att fira!
Jag har inte bakat några bullar ännu. Jag undrar nämligen om jag kan baka kanelbullar utan att äta upp dem. Det verkar dömt att misslyckas. Och dessutom ganska onödigt. Vad ska man med bullar till om man inte ska äta dem? Hm. Kan jag baka minibullar kanske? Tål att tänka på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser underbart ut att sitta på balkongen!!!! själv skall jag på stickcafé och åta kanelbullar. Lyckades över tala 6-åringarna hemma att följa med. Annars hade jag fått stanna hemma.