lördag, oktober 20, 2007

Lördagsläge

I morse blev jag väckt med kaffe på sängen och fick godmorgonkram av en gosig kille i flanellpyjamas. Kan en lördag börja bättre? Möjligen med lite degknådning. ;-)

En kompis fyller 30 och har bjudit hem till knytisfest i eftermiddag. Jag tänkte bidra med bröd och hummus.När det gäller stickningen så har det inte blivit mycket gjort på sistonde. Det har varit mycket jobb och plugg och faktiskt en aning familjeliv också. Jag har miljoner saker jag vill sticka, och miljoner garner jag vill äga (träffade Annette från Garnhärvan i går och fick klappa på underbara lacehärvor från Handpainted yarn...farligt, farligt!). Inga farliga priser dock, men jag har redan så mycket fint garn som jag vill använda. Synd då att hjärnkapaciteten på sista tiden lagom räckt till resårstickning och sockfotstillverkning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det inte är din sambo som har flanellpyamas :-)
Hummus och nybakat bröd mumsigt!

Anonym sa...

Jag vakande bredvid en i flanellpyjamas och över det hade han ylletröja och morgonrock, två fleecefiltar och ett duntäcke!

Nej, han frös inte alls, längre.