måndag, oktober 01, 2007

Tredje gången gillt

Fick en välbehövlig stickstund med ett par vänner igår. Önskar vi kunde ses oftare!
När jag kom hem i går kväll bakade jag kardemummakaka, men som vanligt kunde jag inte låta bli att ändra lite utan stoppade i lite päronbitar också.

Kanelströsslet är superbt! Nu får kollegorna lite måndagsfika.

Ja, och så har jag börjat om på mössan en tredje gång. Denna gång prövar jag med tunnare stickor. Det fick bli strumpstickor eftersom jag redan provat tunnaste Denise.

Dags att åka till jobbet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att vara kollega till dig ,och få smaka en sådan läcker kaka på måndagen. Jag tror jag byter ut mina arbetskamrater mot dig :-)

Anonym sa...

Jag vill också ha kardemummakaka. Bäst jag går å bakar mej en plåt!

Anonym sa...

Mm, den där kakan ser ut att smaka mums! :) Blir lite förfasad över att sticka mössa, när jag ser dina försök... Verkar svårt ju, att få till det. :( Hittills har jag varit överlycklig att den lilla koftan i mohair har varit så "perfek".. men man ska ju inte ropa hej innan man kommit över ån, för idag när jag började sy ihop den, så insåg jag att ärmarna var nog i tightaste laget. .:'( Då tappar man gnistan litegrann.. Kramiz