tisdag, januari 20, 2009

Ett UFO gör entré

Förlåt. Först ljög jag, men det var alls inte medvetet. Jag visste inte själv då. Sen förhalade jag. För då visste jag, men ville vänta lite med att berätta här på bloggen.

Men, så idag när vi fått veta att allt ser bra ut så här långt, så kan ni ju få en kik på vårt lilla UFO som ska bli ett FO i sommar. (Vad betyder förkortningarna?)

Om man vet vad man ska titta efter så kan man ana händerna som hålls över huvudet och benen som är sträckta rakt upp, ända upp i "taket". Ultraljudsbilder är väl aldrig särskilt tydliga, men inte blev denna bättre av att mamman inte kunde låta bli att skratta åt de plötsliga bensträckningarna.

Nu kan ni säkert förstå varför jag har varit lite dålig både på att sticka och på att uppdatera bloggen den senaste tiden. Särskilt december gick nästan som i ett töcken av trötthet och illamående.

De som känner mig väl hade häpnat om de sett min kost. Sådant jag vanligtvis gillar lockade inte alls. Kanel var plötsligt starkt och min dagliga dos minskades drastiskt. Bullens pilsnerkorv blev en kulinarisk läckerhet och mitt vanligtvis älskade fullkornsbröd bara växte i munnen. Jag som älskar grönsaker ville inte ens ha sallad till maten. Ja, ni fattar. En mycket märklig upplevelse!

Nu mår jag redan lite bättre igen och har återtagit salladen och kan tom äta bröd med en och annan fiber i. Härligt! Fast, bara tanken på Bullens pilserkorv får mig fortfarande att dregla...

Hur som helst är det självklart värt det. Det är här ju det största projektet någonsin!

25 kommentarer:

Susanne sa...

Så enormt mycket grattis!!! Vilken underbara resa du har framför dig nu, det mest fantastiska man kan vara med om! Ta hand om er, kram Susanne

Kristina sa...

Äntligen får jag säga något =)
Grattis igen. KRAM

Malin sa...

Åh, vilken överraskning!!! Stort grattis och många kramar!

Anonym sa...

Jättemycket grattis! Så himla kul alltså!
Ewa

Inger sa...

Vad glad jag blev när jag läste det här,ja redan när jag fick se bilden.Stort grattis!Själv trodde jag att jag skule sticka jättemycket när jag äntligen blev med första barnet,sen var jag så trött att jag inte orkade ta i en stickning på kvällarna.

Mikaela sa...

Senast igår funderade jag om du månne väntar smått! Stort gratts!

Agneta sa...

grattis

Anonym sa...

Åh! Vad roligt, trodde nog att det var något på gång. Jättegrattis och många kramar. Anita

Anonym sa...

Å, vad kul!Grattis grattis! Det ska bli spännande att följa dig till det blir ett FO .

Anonym sa...

GRATTIS igen! Skönt att höra att allt ser bra ut! Kram, kram

Pärlmudden sa...

Grattis!!och lycka till!!
du har en sak att hämta på min blogg!
Pärlmudden

Anonym sa...

Nej men herregud! Grattis! Grattis! Grattis!

Anonym sa...

Stort, stort GRATTIS! Vad roligt!
Många kramar!

Kaffemoster sa...

Där ser man!! Stort grattis!

Anonym sa...

Grattis. Tänk vad hormonerna kan busa i ens kropp. För 30 år sedan fick jag pojkvännen att köra mig i den röda Amazonen till Rejmes bara för att njuta av lukten av nya bilar och bensin! Asfaltsdoft var också värt en omväg.
PS. Barnet mådde bra

Anonym sa...

Grattis grattis grattis!! Så kul, hoppas du får må riktigt bra, och jag längtar till sommaren:-)

Kram
Kusin A, V-vik

Sanna T Sköld sa...

Grattis!!! Där är fantastiskt!
Kramar

Annelie sa...

Vad kul. Och spännande. Stort grattis och lycka till!

Stickorren sa...

Va kul! Jättegrattis. Då måste jag ju verkligen leta fram mönstrena!

Anonym sa...

Men! WOW! Häftigt! Grattis!!!

Tina sa...

Grattis!! Kommer bli en extremt välklädd liten figur det där blivande FOt :)

Anonym sa...

Grattis!Så jättekul! Hoppas du får må bra resten av graviditeten. Men man brukar ju må bättre och bättre.
/4-barnsmamman

Anonym sa...

Men vilken underbar nyhet!!! Många grattiskramar Annette

Désirée sa...

WOW!!!
Det är verkligen glada nyheter!!!
GRATTIS!

Eva i Halmstad sa...

Ett jättegrattis till dej
Eva