söndag, juni 28, 2009

Sommar, sol och söndag

I går tillbringade jag största delen av dagen inomhus, dels pga värmen (sätter man korsdrag det är det svalare inomhus än på balkongerna) och dels pga att vi verkligen behövde städa. Det var länge sedan vi gjorde mer än bara "akutstädning" hemma och eftersom sambon skulle ut i världen och jobba idag igen så var det bara att passa på medan vi kunde hjälpas åt. Inte världens roligaste uppgift en varm sommardag, men sååå skönt när det var gjort och vår lägenhet kändes fräsch igen.

Idag har jag har jag dock fått komma ut och lufta mig och har haft en underbar eftermiddag med fika, massor av värme, sol, bad och stickning tillsammans med goda vänner. Tänk att som värdparet ha en sommarstuga med egen trappa ner i badsjön! Perfekt en dag som denna!

Det var verkligen skönt i vattnet dessutom så det blev ett par bad för min del. Men det stickades som sagt också så nu börjar OpArt-filten så sakteliga att växa.

De första varven var lite bökiga (jag gav raskt upp försöken att sticka runt på 8 maskor vilket beskrivningen föreslog), men nu är det en enkel trevlig stickning! Mot slutet kommer varven dock bli fasligt långa så jag undrar hur lång tid det kommer ta tills den är klar. Det är väl tveksamt om jag hinner klart tills bebisen tittar ut, iaf om den inte bestämmer sig för att stanna länge i magen.

1 kommentar:

Inger sa...

Jag blir riktigt sugen på att sticka en sån filt,alltid finns det väl nån som kan behöva en.