måndag, juni 21, 2010

Lite live igen

Lilla N och jag är hemhemma ett tag igen. Det har blivit många turer hit det här året, men det gäller ju att passa på. Snart nog är hösten här och då är det inte bara mammaliv utan också frökenliv som gäller för mig igen. Idag har jag fått helt klart med tjänsten, så nu har jag en fast tjänst som förskollärare på en småbarnsavdelning. Det ska bli intressant, och utmanande, att jobba mer med de minsta barnen. Byta blöjor klarar jag utan problem (nåja, lilla N ålar omkring som en tok så HELT problemfritt är det inte) numera, men lite klurigare är det nog att hitta rätt nivå i den pedagogiska verksamheten när man inte jobbat så mycket med 1-3åringar. Jag har ju dock snart en egen ettåring att öva på så det ska väl ordna sig.

Min busunge är just nu är mera vild än tam, men hon är i alla fall vääääldigt glad över sin nya katt som min snälla moster sytt till henne.
Hon verkar trivas i fordonstunikan också. Tyget är ju jättemjukt och skönt och så tunt att det passar bra till sommarkläder. Undrar just om jag inte borde sy en tunika i det gröna fordonstyget också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket litet charmtroll hon är lilla N. Underbar katt som moster sytt till henne.Förstår att hon gillar den.

Inger sa...

Gratulerar till att ha fått jobb med barn i den ålder jag allra helst jobbar med.Blir nästan avundsjuk fast jag har det bra nu också.Hon är helt ljuvlig din lilla gullunge.

Désirée sa...

Ah, hon är så söt att jag inte längre finner ord.
Det har ni två gjort bra!