söndag, juni 06, 2010

Värme

Här är det varmt både inne och ute och man kan inte annat än längta ut till sommaren. Sambon är ute med finbilen och firar nationaldagen med andra bilnördar. Själv hade jag förhoppningar om att ordna en stick-nick idag, men Lilla N har haft hög feber några dagar så det blev inget av med det. Inte kan vi hitta på så mycket inne heller. Lillskruttan ömsom ynkar och gnäller och vill bli buren och ömsom sover i mammas knä.  Stackars liten.
I fredags var dock lilla N nöjd med att sortera muddväv en stund:
Då passade jag på att fixa lite ärm-rynk på flodistunikan. Vid provning tyckte jag nämligen att ärmarna var lite långa och lite vida för att se riktigt, riktigt bra ut. Efter att ha studerat ett köpeplagg vågade jag mig på att sy en liten söm med gummitråd som undertråd på vardera ärm.
Förhoppningsvis gör detta att tunikan ser lite mer ut som just en tunika, och lite mindre som en för stor t-shirt. :)

3 kommentarer:

Ilsefin sa...

Jag var också lite inne på att föreslå stick-nick idag, men har inte riktigt hunnit med. Tråkigt att Lilla N har haft så hög feber, särskilt när det är så varmt ute. Hoppas att hon snart är återställd!

Tunikan blir jättefin. Jag gillar färgerna och ärmrynket blev pricken över i:et!

Anna sa...

SÅ fin blev den! Jag gillar kombinationen grönt och rosa! Stackars lilla N som fått feber. Sara var sjuk förra veckan med feber och var precis lika mammig så jag vet precis hur det känns! Hoppas hon snart är sig själv igen!

Mia sa...

Tänder... eller så. A har haft sina perioder av feber, och bara feber, mammatuttighet och sedan kry igen. Plus fler gaddar. Tänker på dig som kanske sitter och längtar ut.
Kram