måndag, juni 14, 2010

Livebilder


Tänkte jag skulle bjuda på några livebilder så jag har försökt fota lilla N i Fröken Fräken-kläder, men det är inte det lättaste. På foton där hon kryper omkring syns kläderna så dåligt, och på foton där jag försökt få henne att sitta och posera så poserar hon liksom så... livligt:
Här kommer iaf några bilder på flodisoutfiten. Tyvärr verkar tunikan vilja glida framåt så att halsringningen blir lite för stor där. Byxornas resår blev trist nog för lös. Tänk att det ska vara så svårt  att få till lagom längd på resåren! Eftersom den dessutom är fastsydd hela vägen runt linningen, både med zigzag och tvillingsöm, är jag för lat för att sprätta upp och korta av. Funderar på om jag ska klippa bort resårlinningen och sy dit mudd istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du har lyckats bra med fotograferandet. Inte alls lätt med så rörlig modell :-) Och kläderna ser fina ut!

Sommarfröken sa...

Så söt, så söt! Och den söta passar bra i kläderna!
Ha det bra!/Sommarfröken

Mia sa...

Eller vänta på att lill-fröken växer i midjemåttet. Storleken ändrar sig så fort ändå, bättre för stort än för litet.

Jättefint set! Härlig färgkombo.

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Ser otroligt sött ut på den söta lilla fröken! gillar lime och rosa, så fint ihop!