lördag, juni 17, 2006

Gissa vad jag ska göra

I morgon ska jag iväg på en spännande workshop. En del av er vet ju redan, men ni andra kan ju få gissa vad vi ska göra. Detta är en del av det jag ska ha med mig:

Jag förstår om du undrar vad detta är:

Det gör jag också. Från början var det en provlapp, och det är det den ska användas till. Tänkte bara att det vore kul om det kanske blev någonting också.

Idag har sambon varit och kikat på ett museum (Gissa vilket, D!?), och jag satt i solen utanför och började på mitt linne. Ska bli mycket intressant att se om garnet räcker. Fyra nystan skulle vara nog, men det känns inte riktigt så...


Nejhepp, nu är det bäst jag kollar till quinoan på spisen. Den ska också med i morgon, så det vore ju trevligt om den inte förvandlades till ett svartbränt pulver...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Väl förberedd, det är bra!

Désirée sa...

Flygvapenmuseum?

Malin sa...

Vilket spännande linne som växer fram...

Ses snart!

Anonym sa...

Vilken bra krönika, och vad snabbt den kom ut!

Mia sa...

Linne som i vilket mönster? Garn? Jag letar själv efter ett linnemönster, gärna till lin.

Saknar du kören? Det gör jag :)

Fröken Fräken sa...

Ja Mia, det är klart jag saknar kören! Jag sjunger alldeles för lite nu. Får väl sätta igång och tralla med i Allsång på Skansen eller något för att överleva sommaren. ;-)

Linnet stickar jag i bomullsgarnet Papua från Adriafil efter ett enkelt mönster ur en gammal Allers, men de har i sin tur fått det från Yll och tyll.