fredag, juni 09, 2006

När katten är borta...

Nä, katterna är inte borta, men väl sambon. Han är på utflykt till något som nästan kunde vara ett grannland. Vad gör väl fröken då?

Jo! I går lagade jag gyllene linscurry
som Ilsefin tipsat mig om. Stoppade dessutom i broccoli och serverade den med dinkelris på balkongen. Till detta blev det en sallad med gott om både ruccola och körsbärstomater.
(Kursiv stil = sådant sambon inte precis är överdrivet förjust i)

Ikväll ska jag också på utflykt, får se om det blir någon rapport efter den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa sambon att ilsefins sambo tycker att linscurryn faktiskt var helt klart ätbar. På gränsen till delikat, faktiskt.

Anonym sa...

Sambosar och makar är ett märkligt släkte.
Jag har precis varit ÖVERTYDLIG med min för att han ska förstå varför han ska skjutsa mej till trädgårdsföreningen. *hehe*

Ses om en stund!