onsdag, juni 14, 2006

Till paradiset och tillbaka

I morse cyklade jag iväg hemifrån med ryggsäcken tung av kaffetermos och vattenflaska, samt cykelkorgen lastad med mina WIP:ar. Solen värmde mina bara ben, och i maggropen bodde en förväntansfull glädje. I dag var det äntligen dags för en utflykt till Borås, för att beskåda Britt-Marie Christofferssons utställning Stickning - ett hantverk att utveckla, samt för att hänge sig åt lite garnshopping.

Med på färden var också mysiga stickvännerna E och K. (Eller snarare kändes det som man jag var med dem på färden, där jag satt och bredde ut mig med kassar och sockstickning i baksätet. Lyxigt!) Vi hann med att besöka utställningen, Vävkompaniet, Stickat och klart, samt ännu en garnaffär som visade sig vara mer av en tygaffär. Dessutom både god lunch, och kunglig (hmpf!) fika på stan. Jag har alltså haft en toppendag! Några bilder på mobilen blev det under dagen, men bilder på garninköpen (för visst blev det sådana) får vänta till i morgon.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske inte var meningen att man skulle fota sej sådär...? Ansiktet syns ju inte bra alls?

TACK för en underbar skrattkamp!

Kristina sa...

Tack för en underbar resa. Det gör vi snart om. Mycket garn blev det och svärmor frossade igårkväll.

Malin sa...

Jag tänkte mycket på er igår!
Vad kul att K gjorde er sällskap.