tisdag, juni 20, 2006

Tisdag

Har inte hunnit fota mina alster från i söndags ännu, men rätt svar på vad jag skulle göra var att jag skulle på en tovningsworkshop. Det var ganska blött, och väldigt roligt! Nu när man vet lite hur det fungerar skulle det vara roligt att göra det fler gånger, men kanske med lite mer planerade projekt. Eller...jag gillar visserligen att leka och "bara göra" också, men det vore kul att kunna göra tex ett lite större stycke som man kan använda att sy saker av.

Igår blev det bara några varv stickade, i övrigt hann jag med både att bli skjuten av polisen och bli en aning bannad av densamma (hastighetsövervakning alltså), hämta mina tofflor på jobbet, besöka biblioteket, åka till däckverkstaden och få nya däcken monterade samt att veckohandla och laga mat.

EDIT; det var med den här utsikten jag hann med att sticka lite igår:


Idag kommer äntligen vår nya soffa att levereras, tillsammans med en ny bokhylla, så ikväll blir det nog lite montering och ev. ommöblering. Om jag inte bara landar i nya soffan med en stickning vill säga... ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, jag vill veta allt om soffan, vi ska ju ha en ny på sikt också. Om vi får upp tapeterna vill säga. Igår kom vi till stadiet " vi måste ha en ny spackelspade, en bred". Så då åkte vi å köpte det då. Men man ska inte stressa upp tapeter. ;-)))

Kristina sa...

Risken vid stressade tapeter är att man får göra om det. Låter kul med ny soffa och bokhylla.

Kattmamman sa...

Skjuten av polisen ; ) låter inte så kul - stickandet lät desto bättre.

Lite undrande...

Fröken Fräken sa...

Åh. Ingen fara. Polisen mätte bara hur fort jag for fram genom staden. Och det var en aning för fort. Inte alldeles för fort, som tur var. Ingen böter, och inga skotthål! ;-)

Anonym sa...

Du gör konkreta saker av missförhållanden, det har alltid stickats för lite på bilverkstäderna!

Anonym sa...

Jag älskar den här bilden! Den visar att jag verkligen lyckats dra ner dig i träsket! :)

Hoppas att det blir fint med nya soffan!