söndag, september 17, 2006

En tumlös tumvante


Jag har kommit på ännu en bra sak med att använda 2.5mm:s stickor till sin sockstickning: När man byter till sin 3mm:s vantstickning känns stickorna TJOCKA och sköna och man tycker varven går fort som attan. Resten av min vante blev klar i ett huj igår. Nja, nästan iaf. Idag måste jag ge den en tumme också!


Jag brukar stolt vifta med mina alster framför sambon, och tycka att han ska bli imponerad. Det vet jag inte om han blir, men oftast brukar han lyckas hålla god min och iaf se lagom intresserad ut. Sedan viftar han med sina egna alster, i olika stadier av fullbordande:

5 kommentarer:

Stickorren sa...

Vanten ser jag ju vad det är och att den är fin, färgerna var jättemysiga! Men din sambos grej blir jag nyfiken på, det fixar jag inte att gissa vad det är!?

Désirée sa...

Det där känns ingen!

Kristina sa...

En motor till ett flygplan, gissar jag. Vanten är jättefin!

Kattmamman sa...

Härlig vante. Men din sambos grej ser ut som någon slags motor...

Annelie sa...

Är det möjligen så att du måste anstränga dig en aning mer för att verka intresserad av sambons pryttlar?