tisdag, september 26, 2006

Sticktema

Att åka till Biltema brukade inte vara alltför upphetsande. Det är det iofs fortfarande inte, men sedan jag förstått att man kan köpa riktigt bra stick-attiraljer där är det iaf lite roligare.

Senaste fyndet är detta. Ett tvåpack med dessa mini-stålmåttband kostar 9.90:- Mycket praktiskt att de har en fästögla så man tex kan hänga fast dem på handtaget på stickväskan. Dessutom har de både cm- och inch-skala så att du utan omvandlingsproblem kan använda tex amerikanska mönster.

Andra oumbärliga saker från Biltema är ju som ni säkert redan vet tex:
Ett skumgummipussel. Perfekt blockningsunderlag! Jag har dock inte bokstavs-varianten, utan ett med siffror som kan byggas ihop till en hoppa-hage-bana. (Tack till D, som var den som först gav mig tipset.)
O-ringar. Flera av mina vänner förespråkar dessa storpack med stickmarkörer passande alla möjliga stickdimensioner.

Finns det måhända någon som har fler fyndiga Biltema-tips?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Maken kom hem från biltema igår med ett pussel till mig,jag fick kvittot också vad han nu menar med det?

Stickorren sa...

Ett sånt där måttband vore kanske bra att införskaffa och o-ringar också.. Tack för tipset!

Désirée sa...

Och vad sägs om CO?
Lika bra gubbdagis det!

Anonym sa...

Såna där askar att ha sina o-ringar, måttband, småsaker osv i. Fast jag har mitt utspritt ändå, så kanske funkar de inte så värst trots allt.

Annelie sa...

Jättebra tips, tack för det!