lördag, september 30, 2006

Min lilla ärthjärna!

Äsch, jag blir så trött på min lilla ärthjärna! Nu har jag tänkt fel igen. På min mönstrade socka ska det vågiga mönstret fortsätta på överdelen av foten, medan underdelen ska vara slätstickad.
Jag har dock inte tänkt mig för riktigt från början, för nu börjar mönstret på ena sidan sockan med en "topp" av två rm, och slutar på andra sidan med en "dal" av två am. Så här ser det ut:






Snyggast skulle alltså ha varit om jag minskat maskantalet med två maskor så att mönsterpartiet både började och slutade med en "topp". Nu har jag dock inte gjort det. Och jag känner inte för att repa upp. Alltså går frågan till er:
1. Ska jag fortsätta sticka likadant fram på fortsättningen av foten, och sedan göra mönstret omvänt på den andra sockan så jag får en höger- och en vänstersocka?
eller
2. Ska jag fortsätta på detta sätt tills jag är klar med mina minskningar från hälpartiet, och först därefter minska ner med två maskor i ena sidan, så att mönsterdelen som löper ut över foten iaf är likadan på båda sidor?
eller
3. Ska jag genast minska med två maskor?
eller
4. Trycka ner sockan längst ner i stickväskan och låta den ligga där och skämmas tills jag orkar repa upp och göra om?
eller
5. En helt annan kreativ, snabb, osynlig, fantastisk och framför allt JÄTTEENKEL lösning som du kommer på.

Please. Skynda er att hjälpa mig fatta ett beslut. Jag är så dålig på beslut!

5 kommentarer:

Stickorren sa...

Fortsätt bara! Om du vill ta in så det är symetriskt så gör du det enbart för att du själv ser det, jag lovar att jag kommer aldrig att tänka på det! Sen kan det ju vara en rolig grej att ha en höger resp vänstersocka. Men repa upp för så lite...aldrig!

Désirée sa...

Men hallåååååååååå. Hur mycket bloggar du inte nu?!

Kristina sa...

Tok blogg eller nåt.. Bra ´jobbat fröken. Trevlig helg!

Inger sa...

Det är bara du som ser det,fortsätt.

Anonym sa...

Snyggt mönster på sockan!Va du är duktig. Kan du inte skicka mönstret?
Moster