torsdag, januari 04, 2007

Att göra en mössa

I går lade jag upp maskor till en mössa, och i dag tog jag med mig projektet på stickcafé. Stickade några varv, men tyckte allt att den verkade för stor.

Jag frågade Ilsefin, som satt bredvid mig:
"Verkar den inte bli för stor?"
"Jo, sa hon, det gör den faktiskt."
"Äh, sa jag. Jag får repa upp. Jag orkade inte göra någon provlapp."

Ilsefin själv satt och stickade på en ganska smal, röd remsa, och som hon påstod också skulle bli en mössa. Jag tittade undrande på den lilla remsan en stund och frågade sedan:
"Men, vad är det för modell på mössa DU ska göra?"
"Ja, alltså, det här är provlappen."

Jag gillar dig Ilsefin! Nu ska jag repa upp och sticka mig en provlapp!

För övrigt undrar jag om vakuum i huvudet påverkar hur stor mössa jag behöver...

2 kommentarer:

Désirée sa...

Ja, men det är också så att "friskt vågat, hälften vunnet"!!!

Anonym sa...

Provlapp är fegt, har jag hört! ;-)))

Om jag förstått det där med vacuum, så borde den göra att mössan blir mindre? Kanske.

kram!