lördag, januari 20, 2007

Framsteg på flera fronter

I går var det stickcafé och jag tragglade vidare med mina räta maskor fram och tillbaka, fram och tillbaka med Megagarnet. Var inte alls så kul så det var tur att jag hade trevligt sällskap, och att A från Garnhärvan hade med godis bla i form av nya Pop up-kollektionen och Opal silke. Vilka härliga färger! Gissa om det var svårt att vara ståndaktig och inte låta några nystan följa med hem...




Idag är iaf megahalsduken klar och ska postas till ett födelsedagsbarn i morgon.
Min knallrosa rörstickning känns jätterolig nu! Ibland behöver man kanske sticka något halvtrist i ett oskönt garn för att uppskatta sina andra stickningar till fullo! ;-)

Lördagen har annars använts till att baka bikarbonatslimpa, äta densamma, samt till att rensa och sortera innehållet i klädkammaren. Nu ska ni inte tro att klädkammaren innehåller så mycket kläder, nej där finns allt från grillkol och gummistövlar till garn och lapptäcken. Tyvärr blev det inte så mycket färre saker där efter rensningen, men det blev åtminstone lite bättre ordning.

4 kommentarer:

Inger sa...

Det där med klädkammar röj låter inte så värst kul,men det ärju så skönt när det är gjort.Jag har mitt kvar.

Anonym sa...

Hmmm, vi tömde "4 Billy" igår och flyttade in 3 av dem i arbetsrummet. Snart finns inga ursäkter för att inte dra igång tapet2007!

Anonym sa...

Jag gillar ditt rosa. Trodde väl att jag också hade ett sånt nystan, men det är rosa-orange-gult. Skitfult, nu när jag vet.

Annelie sa...

Blir det så fint det där rosa, som jag också har, då ska jag försöka börja på det när mina andra wip-ar är klara.
Trevligt att höra om klädkammaren. Kände igen mig direkt i situationen. Bortsett från grillkolen förstås men det är nog det enda som inte finns där!